Oryantasyon Kılavuzu

Üniversitemiz

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün talimatı ile 1926 yılında kurulan Gazi Üniversitesi Türkiye Cumhuriyeti’nin en köklü ve seçkin yükseköğretim kurumlarından birisidir. Üniversitemiz Diş Hekimliği, Eczacılık, Fen, Gazi Eğitim, Hemşirelik, Mimarlık, Mühendislik, Sağlık Bilimleri, Spor Bilimleri, Teknoloji, Tıp ve Uygulamalı Bilimler Fakültesi olmak üzere 12 fakülte; Bilişim, Eğitim Bilimleri, Fen Bilimleri, Kazaları Araştırma ve Önleme, Nörobilim ve Nöroteknoloji ile Sağlık Bilimleri olmak üzere 6 enstitünün yanı sıra 1 yüksekokul ve 3 meslek yüksekokulu ile eğitim öğretime devam etmektedir.

Yükseköğretim Kurulu tarafından 2017 yılında Araştırma Üniversitesi olarak seçilen Üniversitemiz Araştırma Üniversiteleri kategorisinde A3’ten A2 kategorisine yükselmeyi başarmıştır. 2024 yılında 23 araştırma üniversitesinin “araştırma kapasitesi”, “araştırma kalitesi” ve “etkileşim ve iş birliği” alanlarında 3 boyut ve 31 gösterge ile 18 göstergede puanını artırarak Araştırma Üniversiteleri sıralamasında bir basamak daha yukarıya çıkmıştır. Gazi Üniversitesi, iç ve dış paydaşlarımızın destekleriyle yürüttüğü kapsamlı kalite çalışmaları sonucunda 2022 yılında Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından 2028 yılına kadar tam kurumsal akreditasyon almaya hak kazanmıştır. Ayrıca, 2023 yılının Aralık ayında TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi'ni alarak kalite standartlarındaki üstün başarısını bir kez daha kanıtlamıştır.Böylece 100 yıllık köklü geçmişe sahip bu seçkin kurumun kalitesi, ulusal ve uluslararası standartlarla bir kez daha tescillenmiştir.

🎥 Üniversitemiz Tanıtım Filmi

RİMER-Rektörlük İletişim Merkezi

RİMER-Rektörlük İletişim Merkezi

Oryantasyon Kılavuzu Değerlendirme Anketi

Kıymetli Personelimiz,
Personel Oryantasyon Kılavuzu ile sizlere daha iyi hizmet verebilmemiz için Değerlendirme Anketini doldurarak geri bildirimde bulunabilirsiniz.

Oryantasyon Kılavuzu Değerlendirme Anketi

Bilişim İmkanları

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı; Gazi Üniversitesi’nin bilgi işlem altyapısını kurmak, işletmek ve geliştirmek, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerine bilişim teknolojileri ile destek sağlamak, kurumsal bilgi sistemleri temin sürecini yönetmek, bilgi güvenliği ve siber güvenlik süreçlerini yürütmek ile üniversitenin ihtiyaç duyduğu her türlü bilişim hizmetini sunmakla görevlidir.

Destek Merkezi Uygulaması

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Destek Merkezi Birimi, iç ve dış paydaşlardan;

🔶 Başkanlık Destek Merkezi Uygulaması üzerinden,

🔶 Gazi Üniversitesi Rektörlük İletişim Merkezi (RİMER) üzerinden, İletilen ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın faaliyet alanına giren tüm talep, öneri ve şikayetleri karşılamak, ilgili birimlere yönlendirmek, birimler arasında koordinasyonu sağlamak, süreçlerin sonuçlanıncaya kadar takibini yapmak ve başvuru sahiplerine en kısa sürede geri bildirimde bulunmakla görevlidir.

Kablosuz ve Kablolu Ağ Erişimi

Kablolu Ağ Erişim

Üniversitemizde sunulan kablolu ağ erişim hizmeti, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından sağlanmaktadır. Tüm yerleşkelerde kullanıcıların kesintisiz, güvenli ve yüksek performanslı şekilde ağa erişebilmesi için gerekli altyapı yönetimi ve işletimine yönelik çalışmalar düzenli olarak yürütülmedir. Kablolu ağ bağlantısına ilişkin arıza bildirimleri ve yeni bağlantı talepleri, Destek Merkezi Uygulaması Destek Merkezi Uygulaması ve EBYS üzerinden takip edilmekte ve ilgili teknik birimler tarafından en kısa sürede çözümlenmektedir.

Kablosuz Ağ Erişimi

Üniversitemizde kablosuz internet erişimi için Gazi_Personel, Gazi_Ogrenci, Gazi_Misafir ve eduroam olmak üzere dört farklı SSID üzerinden bağlantı hizmeti sunulmaktadır. Kablosuz ağlara erişim için gerekli yapılandırma adımları, Başkanlığımız web sayfasında yer alan Kullanıcı Kılavuzları bölümünde kullanıcılarımızın erişimine açık olarak yayımlanmaktadır. Ayrıca kullanıcılarımız, kablosuz ağa bağlantı sırasında sorun yaşamaları halinde Destek Merkezi Uygulaması Destek Merkezi Uygulaması üzerinden kayıt oluşturarak teknik destek talebinde bulunabilmektedir.

Teknik Hizmetler

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Teknik Hizmetler Birimi, Üniversitemiz akademik ve idari personeline bilgisayar ve çevre birimleriyle ilgili teknik destek sunmaktadır. Birim, kullanıcıların bilgi teknolojileri altyapısını etkin ve kesintisiz şekilde kullanabilmesini sağlamak amacıyla aşağıdaki hizmetleri yürütmektedir:

🔶 Bilgisayar, yazıcı, tarayıcı ve diğer çevre birimlerinde ortaya çıkan donanım arızalarına müdahale etmek.

🔶 Yeni temin edilen bilgisayarlara lisanslı işletim sistemi, Office uygulamaları ve diğer gerekli yazılımları kurmak.

🔶 Eğitim ve laboratuvar ortamlarında kullanılan bilgisayar ve çevre birimlerinin kurulumlarını yapmak ve arıza durumlarında teknik destek sağlamak.

🔶 Personelin e-posta, EBYS ve elektronik imza uygulamalarına ilişkin kurulum işlemlerini yapmak, oluşan sorunları çözmek.

🔶 Teknik destek taleplerini Destek Merkezi Uygulaması üzerinden almak ve süreçleri çevrimiçi olarak yönetmek.

Diğer Hizmetler


🔶 Proxy Bağlantıları ve Uzaktan Erişim Hizmetleri

🔶 Destek Merkezi Uygulaması

🔶 Yazılım Hizmetleri

🔶 Bilgi Güvenliği

🔶 Lisanslı Yazılımlar

🔶 Kullanıcı Kılavuzları

🔶 Bulut (DivvyDrive)

🔶 Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı SSS

Beslenme Hizmetleri

Üniversite beslenme hizmetleri Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Beslenme Hizmetleri Müdürlüğü tarafından verilmektedir.

Yemekhanelerimiz Üniversitemize ait 3 adet mutfak ve 25 adet yemekhanede öğle yemeği hizmeti sunulmaktadır. Bu yemekhanelerde 4 kap set-seçimsiz ve vejetaryan tercihli menülerle günde ortalama 11.000 kişiye öğle yemeği hizmeti verilmektedir. Planlanan menüler doğrultusunda yemek hazırlığı için gerekli tüm gıda malzemeleri birinci kalite ürünlerden seçilerek öğrenci ve personellerimize kaliteli ve sağlıklı yemek öğünleri sunulmaktadır. Yemek Listesi aylık olarak yayınlanmaktadır.

YEMEKHANE VE RESTORAN LOKASYON DETAY
Alakart Restoran Merkez Yerleşke Bilgi ve Görseller
Kültür Merkezi Yemekhanesi Merkez Yerleşke Bilgi ve Görseller
B Blok Yemekhanesi Merkez Yerleşke Bilgi ve Görseller
Dökümhane Yemekhanesi Merkez Yerleşke Bilgi ve Görseller
Hersek Yemekhanesi Merkez Yerleşke Bilgi ve Görseller
Gölbaşı Yemekhanesi Gölbaşı Yerleşkesi Bilgi ve Görseller
Sağlık Bilimleri Fakültesi Yemekhanesi Emek Yerleşkesi Bilgi ve Görseller
Diş Hekimliği Fakültesi Yemekhanesi Emek Yerleşkesi Bilgi ve Görseller
Mühendislik Fakültesi Yemekhanesi Maltepe Yerleşkesi Bilgi ve Görseller
Tıp Fakültesi Yemekhanesi Tıp Fakültesi Yerleşkesi Bilgi ve Görseller
Eczacılık Fakültesi Yemekhanesi Eczacılık Fakültesi Yerleşkesi Bilgi ve Görseller
Teknik Bilimler MYO Yemekhanesi Ostim Yerleşkesi Bilgi ve Görseller
Kazan MYO Yemekhanesi TUSAŞ Kahramankazan Yerleşkesi Bilgi ve Görseller
Bilişim ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yemekhanesi Tunus Yerleşkesi Bilgi ve Görseller

RİMER-Rektörlük İletişim Merkezi


RİMER-Rektörlük İletişim Merkezi

Rektör

Prof. Dr. Uğur ÜNAL
Rektör

Değerli Mesai Arkadaşım,

Gazi Üniversitesi ailesine hoş geldiniz. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün talimatlarıyla 1926 yılında kurulan ve Cumhuriyetimizin ilk ve öncü eğitim kurumlarından biri olan Üniversitemiz, o günden bugüne "Cumhuriyetin bilim, eğitim ve kültür meşalesi" olma vasfını gururla taşımaktadır.

Bugün, köklü geçmişi ve güçlü akademik mirasıyla Türkiye’nin en saygın yükseköğretim kurumlarından birinin, büyük Gazi ailesinin bir parçası oluyorsunuz. Üniversitemiz; milli ve manevi değerlere bağlı, evrensel bilgiyle donanmış, topluma yön veren bireyler yetiştirme misyonunu, "Araştırma Üniversitesi" kimliğiyle taçlandırmıştır. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından layık görüldüğümüz bu statü, bizlere sadece eğitimde değil; bilimde, teknolojide ve sanatta da ülkemizin sınırlarını aşan bir vizyon çizme sorumluluğu yüklemektedir. Bu çatı altında üretilen her bilgi, yapılan her araştırma ve yetiştirilen her öğrenci, ülkemizin kalkınma hedeflerine sunulmuş birer katkıdır. İdari veya akademik kadroda üstlendiğiniz görev ne olursa olsun; emeğiniz, bu büyük "bilim ve irfan yuvası"nın dişlilerini döndüren en kıymetli güçtür.

Bizler, gücümüzü tarihimizden, enerjimizi ise sizler gibi nitelikli ve dinamik çalışma arkadaşlarımızdan alıyoruz. Hedefimiz; akademik ve idari personelimizle omuz omuza vererek, kurumsal aidiyet bilinciyle Üniversitemizin ulusal ve uluslararası arenadaki başarı çıtasını çok daha yukarılara taşımaktır. "Gazili Olmak Ayrıcalıktır" düsturunu benimseyerek, Üniversitemizin vizyonuna ve gelişimine sunacağınız katkılar için şimdiden teşekkür ediyor; üstlendiğiniz görevde üstün başarılar diliyorum.

Sevgi ve saygılarımla.

Genel Sekreter

Mustafa AFŞAR
Genel Sekreter

Değerli Çalışma Arkadaşlarım,

Üniversitemizin köklü ailesine yeni katılan siz kıymetli mensuplarımıza rehberlik edecek bu kapsamlı çalışmayı hayata geçirmenin heyecanını hep birlikte yaşıyoruz. Personel Oryantasyon Kılavuzu, yalnızca bir bilgilendirme rehberi değil, aynı zamanda kurum kültürümüzün, çalışma prensiplerimizin ve ortak değerlerimizin bir yansıması olacaktır. Üniversitemiz, akademik başarıların yanı sıra idari süreçlerdeki kurumsal hafızası ve nitelikli insan kaynağıyla da öne çıkmaktadır. Bu kılavuz, yeni görevine başlayan personelimizin uyum sürecini hızlandıracak, aidiyet duygusunu pekiştirecek ve kurum içi iletişimimizi daha ilk günden güçlendirecektir. Personel Oryantasyon Kılavuzu aracılığıyla;

Kurumsal kimliğimizi ve tarihçemizi,

İdari ve akademik işleyiş süreçlerimizi,

Kampüs yaşamı ve sosyal olanaklarımızı,

Yasal hak ve sorumluluklarımızı ve çalışma hayatınızı kolaylaştıracak temel bilgileri bir araya getirerek, ortak bir bilinç oluşturmayı hedefliyoruz.

Unutmayalım ki, bir kurumun gücü, çalışanlarının aidiyeti, huzuru ve vizyon birliği ile ölçülür. Bu kılavuz, Gazi Üniversitesi ailesinin bir parçası olduğunuzu hissettirecek ve başarı yolculuğunuzda sizlere eşlik edecek önemli bir araç olacaktır. Oryantasyon süreçlerinin kurumsallaşmasına yönelik verdiği desteklerden dolalıyı emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyor, bu kılavuzun üniversitemize yeni katılan arkadaşlarımıza rehber olmasını temenni ediyorum.

Personel Daire Başkanı

Emre YILDIRIM
Personel Daire Başkanı

Değerli Mesai Arkadaşım,

Gazi Üniversitesi ailesine katılarak, ülkemizin bu köklü bilim çınarının bir parçası olmanızdan dolayı duyduğumuz memnuniyeti ifade ederek sözlerime başlamak isterim. Üniversitemizin en kıymetli hazinesi olan insan kaynağını yöneten birim olarak, kariyer yolculuğunuzun ilk adımında sizlere rehberlik edecek bu çalışmayı sunmanın gururunu yaşıyoruz. Personel Daire Başkanlığı olarak amacımız; yalnızca bürokratik süreçleri yönetmek değil, "önce insan" düsturuyla, hizmet odaklı bir yaklaşımla sizlerin yanında olmaktır. Akademik ve idari personelimizin atamadan emekliliğe kadar uzanan tüm özlük süreçlerini mevzuata uygun, şeffaf ve etkin bir şekilde yürütmek ve bu uzun yolculukta kariyer gelişiminize katkı sunmak en öncelikli sorumluluğumuzdur. Bu sorumluluğun bir parçası olarak hazırladığımız Personel Oryantasyon Kılavuzu ile;

İnsan odaklı hizmet anlayışımızı,

Hak, sorumluluk ve özlük süreçlerine dair temel bilgileri,

Nitelikli idari personel yetiştirme ve gelişim vizyonumuzu,

Kurumsal işleyişe dair ihtiyaç duyacağınız pratik yol haritalarını ve çalışma hayatınızı kolaylaştıracak mevzuat bilgilerini sizlerle paylaşarak güçlü bir başlangıç yapmanızı hedefliyoruz.

Biliyoruz ki, huzurlu ve güven dolu bir çalışma ortamı, kurumsal başarının anahtarıdır. Bizler, nitelikli insan kaynağının, bir üniversitenin geleceğini inşa eden en büyük güç olduğuna inanıyoruz. Bu kılavuz, bu gücü açığa çıkaracak uyum sürecinizde en yakın yardımcınız olacaktır. Bu çalışmanın hayata geçirilmesindeki vizyoner liderliği için başta Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Uğur Ünal’a, yürüttükleri özverili çalışmalarda dolayı Personel Daire Başkanlığımız personellerine ve çalışma hayatınız boyunca yürüttükleri hizmetler ile sizlere dokunacak olan tüm Gazi Üniversitesi mensuplarına teşekkür ediyorum. Gazi Üniversitesi çatısı altında, sağlık ve huzurla, nice başarılara imza atacağınız verimli bir çalışma hayatı diliyorum.

Personel Hizmetleri

Üniversitemiz akademik ve idari personeline yönelik özlük hizmetleri Personel Dairesi Başkanlığı tarafından sağlanmaktadır. Başkanlığımız Organizasyon Yapısında personel görev ve iletişim bilgilerine yer verilmektedir.

Akademik Personel Kadro ve Özlük Şube Müdürlüğü, akademik personelin kadro ilan işlemleri, doçent ve profesör kadro ilanlarına başvuru yapan adayların jüri işlemleri, müstafi, terfi, görev süresi uzatım işlemleri, hizmet belgesi düzenlenmesi, emeklilik, öğrenim değerlendirme, hizmet değerlendirme işlemleri vs. yürütmektedir.

Akademik Personel Atama Şube Müdürlüğü, üniversitemiz akademik ilanlarınabaşvuru yapanların başvurularının alınıp kontrol edilmesi,açıktan, naklen veya unvan değişikliği şeklinde atamalar, TUS, DUS, EUS, YDUS kontenjan ve atama işlemleri, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 35. maddesi kapsamında Araştırma Görevlileri işlemleri vs. tarafından yürütülmektedir.

Akademik Personel Görevlendirme Şube Müdürlüğü, akademik personelin ders görevlendirmeleri, jüri üyesi görevlendirme işlemleri, komisyon/kurul/ koordinatörlük görevlendirme işlemleri, üniversite içi akademik birim yönetici atamaları (Dekan, Müdür, Merkez Müdürü, Bölüm, ABD başkanlıkları vs), imza sirküleri, Gri Pasaport (görev pasaportu), görev belgeleri, sağlık raporu işlemleri, yurt dışı yıllık izinleri vs. tarafından yürütülmektedir.

İdari Personel Özlük Şube Müdürlüğü, idari personelin (kadrolu, sözleşmeli, işçi) atama, eğitim intibakları, emeklilik görev yeri değişikliği, görevlendirme, hizmet belgesi, hizmet birleştirme, hukuk ve soruşturma, istifa, nakil özlük bilgileri güncelleme (soyadı değişiklikleri) vs. tarafından yürütülmektedir.

Hizmet İçi Eğitim Şube Müdürlüğü, akademik ve idari birimlerden gelen talepler ve ihtiyaçlar doğrultusunda hizmet içi eğitimlerin planlanıp düzenlenmesi, aday memurların temel ve hazırlayıcı eğitim ve sınavlarının düzenlenmesi vs. tarafından yürütülmektedir.

Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü, akademik personel, sürekli işçi, idari personel, emekli personele kimlik kartı düzenlenmesi ve yazışmalarının yapılması, personel arşivi işleri, personel arşivi dijital dönüşüm işlemleri, gelen-giden evrak, EBYS hizmetleri vs tarafından yürütülmektedir.

İstatistik ve Bilgi Sistemleri Şube Müdürlüğü, Personel Bilgi Sistemi (Özlük Otomasyonu) iş ve işlemleri, personel ilan sistemi iş ve işlemleri, başkanlık iş süreçlerinin yazılımlara aktarılması (dijital dönüşüm), Hizmet İçi Eğitim Yazılımı iş ve işlemleri, Yazılım kullanıcı ve yetki tanımlama işlemleri, YÖKSİS iş ve işlemleri,Personel Veri Derleme ve İstatistik İşlemleri, Kurumsal Veri Yönetim Sistemi (KVYS) iş ve işlemleri, İç Denetim Veri İşlemleri, Faaliyet raporu hazırlama işlemleri, Kurumsal Risk Yönetim Sistemi işlemleri, İş akış süreçleri analizi, TSE ISO 9001 süreç ve işlemleri, YÖKAK Süreçleri İyileştirme Çalışmaları, başkanlığa teknik ve yazılımsal destek işlemleri vs. tarafından yürütülmektedir.


Başkanlığımızca Sunulan Personel Hizmetlerine Yönelik Sıkça Sorulan Sorular

SIKÇA SORULAN SORULAR

Sağlık Hizmetleri

Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi (Gazi Hastanesi), Çayyolu ve Merkez Kampüs Polikliniği tarafından personel ve öğrencilerimiz için sağlık hizmeti verilmektedir. Özellikle Merkez Kampüs Polikliniğimizde uzman ve pratisyen hekim, diş hekimi, hemşire, psikolog, diyetisyen ve biyologlardan oluşan bir ekip ile üniversitemiz personeli ve personel yakınlarına sağlık hizmeti verilmektedir. Hastane Randevu Sistemine buradan erişebilirsiniz.

🔷 Gazi Hastanesi
🔷 Çayyolu Semt Polikliniği
🔷 Merkez Kampüs Polikliniği
🔷 Diş Hekimliği Fakültesi Merkez Yerleşkesi Diş Tedavi Kliniği

Üniversitemiz Diş Hekimliği Fakültesi Merkez Yerleşkesi Diş Tedavi Kliniğinde akademik ve idari personelimize ağız ve diş sağlığına yönelik 6 adet ünit ile endodonti, restoratif diş tedavisi, ağız diş ve çene cerrahisi ve periodontoloji alanlarında uzman hekimlerle hizmet verilmektedir.

Spor Tesisleri

Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Spor Hizmetleri Müdürlüğü tarafından öğrenciler ve çalışanlarına yönelik spor faaliyetleri yapılmaktadır. Ayrıca spor yarışma ve faaliyetleri, spor etkinlikleri, spor saha alanları ve hizmetlerini düzenlemek, spor yarışma ve faaliyetlerine katılımları desteklemek, üniversite dışarısında spor etkinliklerde başkanlık tarafından sağlanmaktadır.
Tenis Kortları
Kapalı Yüzme Havuzu
Fitnes & Sauna Merkezleri

Misafirhaneler

Emek Misafirhanesi Oda + kahvaltı konseptinde, Ankara’nın merkezinde, evinizin rahatlığında, konforlu odalarımız ile misafirlerimize hizmet vermekteyiz.

Emek Misafirhanesi detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Merkez Yerleşke (Rektörlük)

Gazi Üniversitesi Rektörlük Yerleşkesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk eğitim-öğretim yerleşkelerinden biri olma özelliğine sahiptir. Yerleşke içinde Cumhuriyet döneminin ünlü mimarlarından Mimar Kemaleddin’in eseri olan ve günümüzde rektörlük binası olarak kullanılan Gazi Üniversitesi Rektörlüğü ve binanın çevresinde kurulmuş birçok eğitim birimi, idari birim, spor tesisleri ve sosyal tesisler bulunmaktadır. Gazi Üniversitesi Merkez Yerleşkesi Gazi Üniversitesi'nin Ankara Beşevler Emniyet Mahallesi’nde kurulmuş yerleşkedir. Yerleşkenin temelini Gazi Üniversitesi Rektörlük binası ve Gazi Eğitim Fakültesi oluşturur. 1926 yılında Gazi Eğitim Enstitüsünün kurulması ile şekillenmeye başlamıştır.

Yerleşke Bulunan İmkanlar

✔    Kültür Merkezi Yemekhanesi
✔    B Blok Yemekhanesi
✔    Dökümhane Yemekhanesi
✔    Hersek Yemekhanesi
✔    Merkez Yerleşke Polikliniği
✔    Merkez Kütüphane
✔    Gazi Üniversitesi Anaokulu
✔    Hoca Ahmet Yesevi Cami

Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler

✔    Rektörlük
✔    Eğitim Bilimleri Enstitüsü
✔    Fen Bilimleri Enstitüsü
✔    Fen Fakültesi
✔    Fotonik Uygulama ve Araştırma Merkezi
✔    Gazi Eğitim Fakültesi
✔    Gazi Üniversitesi Anaokulu
✔    Gazi Konser Salonu
✔    Gazi Kültür Merkezi
✔    Gazi Resim Heykel Müzesi
✔    Gazi Spor Merkezi
✔    Kariyer Planma Uygulama ve Araştırma Merkezi
✔    Kazaları Araştırma ve Önleme Enstitüsü
✔    Merkez Kütüphane
✔    Merkez Yerleşke Polikliniği
✔    Mimar Kemalettin Salonu
✔    Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
✔    Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
✔    Selim Sırrı Tarcan Spor Salonu
✔    Spor Bilimleri Fakültesi
✔    Sürekli Eğitim Merkezi (GAZİSEM)
✔    Teknoloji Fakültesi
✔    Türkçe Öğrenim Uygulama ve Araştırma Merkezi (Gazi Üniversitesi TÖMER) 
✔    Uygulamalı Bilimler Fakültesi
✔    Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (GUZEM)
✔    Zooloji Müzesi
           

Harita Bilgileri:

Çankaya Yerleşkesi

Çankaya İlçesi Yıldız semtinde bulunmaktadır.

Yerleşke Bulunan İmkanlar


Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler

  • Karayolu Ulaştırması Uygulama ve Araştırma Merkezi
  • Ölçme ve Değerlendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi            

    Harita Bilgileri:


  • Eczacılık Yerleşkesi

    Merkez yerleşkenin hemen yanında bulunan bir yerleşkemizdir.

    Yerleşkede Bulunan İmkanlar

    Eczacılık Fakültesi Yemekhanesi

    Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler

  • Eczacılık Fakültesi

    Harita Bilgileri:


  • Emek Yerleşkesi

    Emek semtinde bulunmaktadır.

    Yerleşkede Bulunan İmkanlar

    Sağlık Bilimleri Fakültesi Yemekhanesi
    Diş Hekimliği Fakültesi Yemekhanesi

    Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler

    Diş Hekimliği Fakültesi
    Sağlık Bilimleri Fakültesi
    Hemşirelik Fakültesi

    Harita Bilgileri:


    Gölbaşı Yerleşkesi

    Gölbaşı yerleşkesi Ankara sehir merkezine 20 km uzaklıkta bulunan Gölbaşı ilçesinde bulunmaktadır.

    Yerleşkede Bulunan İmkanlar

    Gölbaşı Yemekhanesi

    Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler

    Yabancı Diller Yüksekokulu
    Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
    Yaşam Bilimleri Uygulama ve Araştırma Merkezi
    Gazi Teknopark
    Gölbaşı Basımevi ve Ahşap İmalathanesi

    Harita Bilgileri:


    Maltepe Yerleşkesi

    Gazi Üniversitesi'nin Ankara, Maltepe'de kurulu olan yerleşkelerinden biridir. Yerleşkenin temelini 1966 yılında kurulan Ankara Devlet Mühendislik Mimarlık Akademisi şimdi adıyla 2009 yılında ayrılan Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi oluşturur. 1966 yılında kurulan Zafer Mühendislik ve Mimarlık Özel Koleji ve 1967'de kurulan Yükseliş Koleji Özel Mimarlık Okullarının 1982 yılında Gazi Üniversitesi'ne bağlanması ile Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi olarak kurulmuştur. 2009 yılında Gazi Üniversitesi Senatosu tarafından alınan kararla iki ayrı fakülte haline getirilmiştir. Yerleşke uydu yerleşke özelliği taşır. Yerleşke 21,184 m2 alan üzerine kurulmuştur.

    Yerleşkede Bulunan İmkanlar

    Mühendislik Fakültesi Yemekhanesi
    Kütüphane & Dergi & Kitap Hizmetleri
       
       

    Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler

    Mühendislik Fakültesi
    Mimarlık Fakültesi
    Deprem Mühendisliği Araştırma Merkezi (DEMAR)
    Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (TEMENAR)
    Deniz ve Su Bilimleri Uygulama ve Araştırma Merkezi (DENAM)
    Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Okulları

    Harita Bilgileri:


    Ostim Yerleşkesi

    Ankara’nın en hareketli sanayi bölgesi olan Ostim’de bulunmaktadır..

    Yerleşkede Bulunan İmkanlar

    Teknik Bilimler MYO Yemekhanesi

    Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler


    Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu

    Harita Bilgileri:

    Tıp Fakültesi Yerleşkesi

    Tıp Fakültesi Yerleşkesi, Emniyet Mahallesi, Mevlana Bulvarı (Konya yolu) üzerinde bulunmaktadır.

    Yerleşkede Bulunan İmkanlar

    Tıp Fakültesi Yemekhanesi

    Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler


    Tıp Fakültesi

    Harita Bilgileri:

    Tunus Yerleşkesi

    Tunus yerleşkemiz Çankaya İlçesi Kavaklıdere Mahallesi Tunus Caddesi üzerinde bulunmaktadır..

    Yerleşkede Bulunan İmkanlar

    Bilişim ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yemekhanesi

    Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler


    Bilişim Enstitüsü
    Sağlık Bilimleri Enstitüsü

    Harita Bilgileri:

    TUSAŞ Kahramankazan Yerleşkesi

    Yerleşke Ankara'nın İlçesi Kahramankazan'da yer alır. Yerleşkede 1 Meslek Yüksekokulu bulunur.

    Yerleşkede Bulunan İmkanlar

    Kazan MYO Yemekhanesi

    Merkez Yerleşkede Bulunan Akademik, İdari ve Sosyal Birimler


    TUSAŞ-Kazan Meslek Yüksekokulu

    Harita Bilgileri:

    Enstitüler

    2547 Yüksek Öğretim Kanununa göre Üniversitelerde ve fakültelerde birden fazla benzer ve ilgili bilim dallarında lisans üstü, eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama yapan bir yükseköğretim kurumudur.

    ✔  Enstitülerin organlarını Enstitü müdürü, enstitü kurulu ve enstitü yönetim kurulu oluşturur.

    ✔  Enstitü müdürü, üç yıl için ilgili fakülte dekanının önerisi üzerine rektör tarafından atanır. Rektörlüğe bağlı enstitülerde bu atama doğrudan rektör tarafından yapılır.

    ✔  Müdürün, enstitüde görevli öğretim elemanları arasından üç yıl için atayacağı en çok iki yardımcısı bulunur.

    ✔  Enstitü Organizasyon yapısı ise Enstitü Müdürü, Müdür Yardımcıları, Enstitü Kurulu, Enstitü Yönetim Kurulu, Ana Bilim Dalı/Bilim Dalı Başkanlıkları ve Enstitü Sekreterinden oluşur.

    Üniversitemiz bünyesinde altı enstitü bulunmaktadır.

    Fakülteler

    2547 Yüksek Öğretim Kanununa göre, Yüksek düzeyde eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve yayın yapan; kendisine birimler bağlanabilen bir yükseköğretim kurumudur.

    ✔  Fakültenin Organları Dekan, Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulundan oluşur.

    ✔  Fakültenin dekan, rektörün önereceği, üniversite içinden veya dışından üç profesör arasından Yükseköğretim Kurulunca üç yıl süre ile seçilir ve normal usul ile atanır.

    ✔  Dekan kendisine çalışmalarında yardımcı olmak üzere fakültenin öğretim üyeleri arasından en çok iki kişiyi dekan yardımcısı olarak seçer.

    ✔  Fakültelerin organizasyon yapısı ise Dekan, Dekan Yardımcıları, Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu ve Fakülte sekreterinden oluşur.

    Üniversitemiz bünyesinde on iki fakülte bulunmaktadır.

    Yüksekokul-Meslek Yüksekokul

    Yüksekokul, 2547 Yüksek Öğretim Kanununa göre, Yüksekokul belirli bir mesleğe yönelik eğitim öğretime ağırlık veren bir yükseköğretim kurumudur. Yüksekokulların organları, yüksekokul müdürü, yüksekokul kurulu ve yüksekokul yönetim kuruludur. Yüksekokulların organizasyon yapısı yüksekokul müdürü, yüksekokul müdür yardımcıları, yüksekokul kurulu, yüksekokul yönetim kurulu ve yüksekokul sekreterinden oluşur.

       

    Meslek Yüksekokulu, 2547 Yüksek Öğretim Kanununa göre, Meslek Yüksekokulu belirli mesleklere yönelik nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık eğitim-öğretim sürdüren, önlisans derecesi veren bir yükseköğretim kurumudur. Meslek Yüksekokulların organları, meslek yüksekokul müdürü,meslek yüksekokul kurulu ve meslek yüksekokul yönetim kuruludur. Yüksekokulların organizasyon yapısı meslek yüksekokulu müdürü, meslek yüksekokul müdür yardımcıları, meslek yüksekokul kurulu, meslek yüksekokul yönetim kurulu ve meslek yüksekokul sekreterinden oluşur.

    Yüksekokulu ve Meslek Yüksekokulları

    Genel Sekreterlik

      Genel Sekreterlik, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunun 51.maddesine dayanarak, 21.11.1983 tarih ve 18228 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile kurulmuş bir yönetim örgütüdür.

    Genel Sekreterlik, ilgili Kanun Hükmünde Kararnamenin 27. Maddesinde şu şekilde düzenlenmiştir:

    ✔  Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur.

    ✔  Genel Sekreter, üniversite idari teşkilatının başıdır ve bu teşkilatın çalışmasından Rektöre karşı sorumludur.

    ✔  Üniversite idari teşkilatında bulunan birimlerin verimli, düzenli ve uyumlu şekilde çalışmasını sağlamak,

    ✔  Üniversite Senatosu ile Üniversite Yönetim Kurulunda oya katılmaksızın raportörlük görevi yapmak; bu kurullarda alınan kararların yazılması, korunması ve saklanmasını sağlamak,

    ✔  Üniversite Senatosu ile Üniversite Yönetim Kurulunun kararlarını üniversiteye bağlı birimlere iletmek,

    ✔  Üniversite idari teşkilatında görevlendirilecek personel hakkında rektöre öneride bulunmak,

    ✔  Basın ve halkla ilişkiler hizmetinin yürütülmesini sağlamak,

    ✔  Rektörlüğün protokol, ziyaret ve tören işlerini düzenlemek,

    ✔  Rektör tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.

    Genel Sekreterlik

    Hukuk Müşavirliği

          Hukuk Müşavirliği; 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 35. maddesine göre Genel Sekreterlik Makamına bağlı bir birim olarak, Üniversitemizin ve mensuplarının haklarını savunmak, Üniversitemizin tasarruflarının yürürlükteki mevzuata uygun olarak icrasında yardımcı olmakla görevlidir.

    Rektörlük tüzel kişiliğine karşı açılan her türlü davalar Üniversitemiz Hukuk Müşavirliğince takip edilmektedir. Bunun yanı sıra Rektörlük tüzel kişiliği adına çeşitli davalar açılmakta ve icra takipleri yapılmaktadır. Üniversitemizin tasarruflarının yürürlükteki kanunlara uygun olarak icrasında, Rektörlük Makamına, Rektörlük birimlerine, Fakültelere yardımcı olunmakta ve bu konuda sözlü ve yazılı görüş verilmektedir. Müşavirliğimizde Hukuk Hizmetleri Müdürlüğü ve Destek Hizmetleri Müdürlüğü bulunmakta olup Hukuk Hizmetleri Müdürlüğü bünyesinde; Bilgi Edinme Birimi, Dava İşlemleri Birimi, İcra İşlemleri Birimi, Soruşturma İşlemleri Birimi ile Destek Hizmetleri Müdürlüğü bünyesinde; Evrak ve Arşiv Hizmetleri Birimi, Personel Hizmetleri Birimi, Taşınır Yönetim Birimi bulunmakta olup, Müşavirliğimizde hukuki işlemler avukatlar tarafından kalem işleri ise memurlar tarafından gerçekleştirilmektedir.

    Hukuk Müşavirliği

    Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

         Üniversite Senatosunun 17 Şubat 1994 tarihli toplantısında kabul edilen “Gazi Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Bürosu Kuruluş Yetki ve Görevleri Yönergesi” ile faaliyete geçen büromuzun görevi; Üniversite Rektörlüğü ile Üniversiteye bağlı fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu ve enstitüler ile kamu ve özel kuruluşlar, diğer üniversiteler ve basın kuruluşları arasındaki ilişkileri düzenlemek olarak belirtilmiştir. Özgün ve dinamik yapısının gerektirdiği duyarlılıkla çalışmalarına yön veren Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, sahip olduğu insan kaynağı ve modern donanımıyla kurum imajının güçlendirilmesi; kurumlarla olan ilişkilerin yerel, ulusal ve uluslararası boyutlarda sağlıklı bir zeminde sürdürülmesi; basın kuruluşları ile etkili ve olumlu ilişkiler geliştirilerek Üniversite ile kamuoyu arasında sağlam bir köprü kurulması bakımından ana yükümlülükler üstlenmiştir.

    Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

    Merkez İmkanları

    Uygulama ve araştırma merkezleri, üniversitede eğitim öğretimin desteklenmesi amacıyla çeşitli alanların uygulama ihtiyacı ve bazı meslek dallarının hazırlık ve destek faaliyetleri için eğitim-öğretim, uygulama ve araştırmaların sürdürüldüğü yükseköğretim kurumudur. Uygulama ve Araştırma Merkezleri

    Akademik Yazma Uygulama ve Araştırma Merkezi akademik ve profesyonel yazma ihtiyaçlarına yönelik birebir eğitim ve danışmanlık hizmeti vermektedir. Merkeze gelen akademik personelimiz, merkezde çalışan deneyimli personel ile birebir çalışma imkânı bulmaktadır. Birebir danışmanlık sırasında amacımız Türkçeden oldukça farklı olan İngilizce akademik yazma becerisi konusunda gerekli bilgi ve stratejileri sunarak ve akademisyenlerimizin kendi yazma süreçleri hakkındaki farkındalıklarını arttırarak yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu sayede merkezimizden hizmet alan akademisyenlerimiz, taslak metinlerini alanında uzman personelimiz ile birlikte inceleme fırsatı bulmakta ve yapmış oldukları hatalara yönelik anında ve etkili geri bildirim ve danışmanlık almaktadır. Bu bağlamda akademik personelimiz tarafından İngilizce yazılmış bildiri özeti, makale, CV, başvuru mektubu gibi her türlü akademik metin profesyonel bir bakış açısıyla düzenlenmektedir. Ayrıca merkezimiz Akademik Yazma Seminerleri ve Akademik Yazma Becerilerini Geliştirme Kursları düzenleyerek İngilizce akademik yazma konusunda yalnızca üniversite personelimize değil, toplumun her kesiminden katılımcıya katkıda bulunmaktadır.

    Gazi Üniversitesi Akademik Yazma Uygulama ve Araştırma Merkezi akademik personelimize akademik yazma alanında ücretsiz olarak şu hizmetleri vermektedir:

    • Mantıklı argümanlar geliştirmek
    • Etkili tez cümleleri yazmak
    • Etkili ana ve yardımcı konu cümleleri yazmak
    • Başkalarının yazdıklarından yararlanma
    • Alıntı yapma ve başka kelimeler ile izah etme
    • Kaynakların etkili kullanımı
    • Referans yazımı
    • İntihalden korunma
    • Yazmaya başlangıç ve planlama
    • Beyin fırtınası yapma ve fikirleri keşfetme
    • Uyumlu paragraflar yazma
    • Cümleleri ve fikirleri bağlantılı hale getirme
    • Etkili kelime seçimi
    • Cümle yapısı ve mekaniği
    • Noktalama
    • Gözden geçirme ve düzenleme beceri ve stratejileri

    Çalışma Biçimi: Akademik Yazma Uygulama ve Araştırma Merkezi'mizden randevu alınabilmesinin temel koşulu, revizyon hizmeti talep edilen çalışmanın yazarı veya yazarlarından birinin Gazi Üniversitesi öğretim elemanı olmasıdır. Yazarı veya yazarlarından biri Gazi Üniversitesi öğretim elemanı olmayan hiçbir çalışmaya revizyon hizmeti verilememektedir. Eğitmen ve danışanın bir arada olduğu, incelenen metnin iki farklı monitör üzerinde yansıtıldığı bir ortamda gerçekleştirmekteydi.

    Merkezimizden randevu almak isteyen öğretim elemanlarımız taleplerini akademikyazma@gazi.edu.tr e-posta adresimize iletebilirler. Danışmanlık hizmetimiz ilk kurulduğunda eğitmen ve danışanın bir arada olduğu, incelenen metnin iki farklı monitör üzerinde yansıtıldığı bir ortamda gerçekleştirmekteydi. Fakat gelişen olanaklarımız sayesinde dört farklı randevu seçeneği sunmaktayız.
    🔶 ZOOM platformu üzerinden merkezimizin akademik yazma eğitmeni ile eş zamanlı çalışma
    🔶 Merkezimizin akademik yazma eğitmeni ile e-posta aracılığıyla uzaktan çalışma
    🔶 Merkezimize gelerek merkezimizin akademik yazma eğitmeni ile yüz yüze çalışma
    🔶 Çalışmanızın önceden tamamlanarak ZOOM platformu üzerinden akademik yazma eğitmeni ile kısa bir görüşme yapılan hibrit çalışma
    🔶 Daha adaletli hizmet vermek adına merkezimizden danışmanlık almak isteyen öğretim elemanlarımıza randevusu bitmeden ikinci bir randevu verilmemekte ve öğretim elemanlarımız 1 ay içerisinde en fazla 2 randevu alabilmektedir.

    Sağlık Bilimleri Enstitüsünün başlattığı Otizm çalıştayları ile ve alanında uzman farklı üniversitelerden otuzdan fazla araştırmacının bir araya gelerek iç ve dış paydaşların katkıları ile düzenli olarak sürdürdüğü paylaşım seminerleri sonucunda, Üniversitemizin desteği ile Resmi Gazete' de yayımlanan kararla 3 Eylül 2021 tarihinde kurulmuştur. Gelişimsel bozukluklar arasında Otizm ve Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu son yıllarda görülen artış nedeni ile oldukça dikkat çekmektedir. GEBAM'ın kuruluş amaçları, Gelişimsel Bozukluğu olan bireylere yönelik disiplinlerarası araştırmalar yapmak, ilgili tüm bilim dalları arasında ortak araştırma ve eğitim programları yürütmek, Gelişimsel bozuklukların önlenmesi amacı ile faaliyetlerde bulunmak ve ihtiyaçlara yönelik hizmetler ve çözüm önerileri geliştirmektir. Merkezimiz bünyesinde eğitim bilimleri, sağlık bilimleri, fen bilimleri ve klinik bilimler alanlarında ortak ve disiplinlerüstü araştırma, eğitim ve danışmanlık faaliyetleri yürütülmektedir.

    Otizm ve Gelişimsel Bozukluklar Uygulama ve Araştırma Merkezi (GEBAM) Müdürlüğümüzde Beslenme ve Diyetetik, Diş Tedavisi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Çocuk Psikiyatri ve Özel Eğitim alanlarında çocuklarımıza yönelik randevu alma sitemi olup bu sistem üzerinden randevu talep edebilirler.

    GEBAM Randevu Sistemi

    Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi (Gazi Hastanesi), Çayyolu ve Merkez Kampüs Polikliniği tarafından personel ve öğrencilerimiz için sağlık hizmeti verilmektedir. Özellikle Mediko Merkez Kampüs Polikliniğimizde uzman ve pratisyen hekim, diş hekimi, hemşire, psikolog, diyetisyen ve biyologlardan oluşan bir ekip ile üniversitemiz personeli ve personel yakınlarına sağlık hizmeti verilmektedir. Hastane Randevu İşlemleri

    Gazi Üniversitesi Temel ve Mühendislik Bilimleri Merkez Laboratuvarı Uygulama ve Araştırma Merkezi (GÜTMAM), üniversitemizin araştırma ve uygulama merkezlerinden biri olarak akademik ve bilimsel çalışmalara yönelik analiz hizmetleri sunmaktadır. Üniversitemiz bünyesindeki projeler üzerinden gerçekleştirilen analiz ödemelerinde KDV muafiyeti uygulanmakta olup, ayrıca üniversite personelimize analiz bazında ek indirimler sağlanmaktadır. GÜTMAM, araştırmalarınızda sizlere kapsamlı destek sunarak, çalışmalarınızı ulusal ve uluslararası düzeyde en üst düzeye taşımayı hedeflemektedir.

    Sıkça Sorulan Sorular

    2013 yılında faaliyete başlayan Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, iletişim ve bilişim teknolojilerine dayalı her türlü uzaktan eğitim ve öğretim program faaliyeti planlayan ve yürüten bir merkezdir. Merkezimiz; uzaktan eğitim ile ilgili araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmayı, ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitimdeki e-öğrenme temelli ders ve programlar ile faaliyetleri düzenlemeyi ve üniversitede verilmekte olan dersleri e-öğrenme ile desteklemeyi hedefleyerek Gazi Üniversitesinin akademik ve idari birimlerinin uzaktan eğitim ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Ayrıca uzaktan eğitim yoluyla mezuniyet sonrası eğitim programları ile ihtiyaç duyulan alanlarda toplumun her kesimine yönelik diploma, sertifika vb. programları düzenleyerek bilgiyi topluma yaymak ve yaşam boyu öğrenim ilkesini topluma benimsetmek temel amaçlarındandır.

    Hizmetlerimiz:

    • Teknik Hizmetler: Öğrenme Yönetim Sistemi, Destek Sistemi, Güvenli Ödeme ve Kayıt Sistemi, E-Devlet Entegrasyonu.
    • Eğitim Hizmetleri: NFT Ödüllü Çevrim İçi Web 3.0 Eğitimi, Pedagojik Formasyon Eğitimi, Eğiticilerin Eğitimi, Sağlık Profesyonelleri İçin Eğitici Eğitimi.
    • Sertifika Programları: Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Ozon Tedavisi, Deney Hayvanları Uygulama ve Etik Kursu.
    • Yabancı Dil Kursları: İngilizce Akademik Konuşma, YDS-YÖKDİL Hazırlık, Almanca, Arapça, İngilizce Akademik Yazma.
    • Yazarlık Eğitimleri

    Akademik ve idari personelimiz merkezimizin her türlü faaliyet ve çalışmalarını aşağıdaki sosyal medya hesaplarından ve web sitemizden takip edebilir:
    Web sitemiz: https://guzem.gazi.edu.tr/
    Sosyal Medya Hesaplarımız: YouTube / Instagram / X / Facebook: @GaziUniUZEM

    Araç & Otopark

    Otoparklar

    Üniversitemiz yerleşkelerinde 55 engelli, 884 açık ve 1045 kapalı olmak üzere toplam 1984 araçlık otopark alanı bulunmaktadır.

    Araç Plaka Tanıma İşlemleri ve Süreci

    Üniversitemiz akademik ile idari personelleri araç ruhsatı ve kurum kimlik kartı ile iktisadi işletme sahipleri ise sözleşme ve araç ruhsatlarıyla İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Güvenlik Hizmetleri Müdürlüğü'ne başvuruda bulunarak plaka okuma sistemine kayıtlarını yaptırabilmektedir.(Güvenlik Hizmetleri Şube Müdürlüğü Rektörlük Binası Giriş Zemin)

    Araç Yıkama Hizmeti Alınabilecek Noktalar

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi / Bosna Binası Abant Sokak Kapalı Otopark Girişi

    🔶 Gölbaşı Kampüsü / Teknopark Yanı

    🔶 Tıp Fakültesi / Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Karşısı Katlı Otopark Altı

    Elektrikli Araç Şarj İstasyonları

    🔶 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Otoparkı

    🔶 Eczacılık Fakültesi Dekanlık Arkası Açık Otoparkı

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi Bosna Hersek Kapalı Otoparkı

    🔶 Gölbaşı Yerleşkesi / Yabancı Diller Yüksekokulu / Teknik Servis Binası Yanı Açık Otopark

    🔶 Mühendislik - Mimarlık Fakültesi Otoparkı

    🔶 Rektörlük Kapalı Otopark Tenis Kortları Girişi

    🔶 Rektörlük Personel Kapalı Otopark Yerinde,

    🔶 Rektörlük Sol Önü Makam Araçları Yerinde (Olmak Üzere Toplam 3 Adet)

    🔶 Rektörlük Personel Açık Otopark Yerinde,

    🔶 Teknoloji Fakültesi / Elektrik - Elektronik Mühendisliği Açık Otoparkı

    🔶 Teknoloji Fakültesi / Taşkent Binası Açık Otoparkı

    🔶 Teknoloji Fakültesi / Taşkent Binası Kapalı Otoparkı

    🔶 Tıp Fakültesi Yerleşkesi / Gazi Üniversitesi Sağlık Araştırma Ve Uygulama Merkezi (4 Adet)

    Alış Veriş & Yaşam

    Berber & Kuaför

    🔶 Fen Fakültesi Derslik Binası Zemin Kat - Kampüs Bayan Kuaförü

    🔶 Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Zemin Kat - Erkek Kuaförü Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Zemin Kat - KBR Bayan Kuaförü Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Poliklinik Binası - Erkek Kuaförü Yeri

    Mağaza

    🔶 Gazi Store - Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Bölümü Zemin Kat

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi (Bijuteri Ve Parfümeri Dükkanı Yeri)

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi - Çiçek Satış Yeri

    Marketler (Tarım Kredi Kooperatifi)

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi C Blok Girişi Fotonik Merkezi Karşısı

    🔶 Gölbaşı Kampüsü Yabancı Diller Yüksekokulu Eski Binası Yanı Otopark Alanı

    🔶 Teknoloji Fakültesi Taşkent Binası Zemin Kat

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi C Blok -1. Kat Poliklinik Girişi Sağ Taraf

    Kantin & Kafe & Kafeterya

    🔶 A Blok Kış Bahçesi - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Acil Servis Karşısı Katlı Otopark Altı - Kantin Ve Kafeterya Yeri (Acil Kafe)

    🔶 Derslik Bloğu Giriş Kat - Kantin Kafeterya Yeri

    🔶 Diş Hekimliği Fakültesi Giriş Kat Bahçe - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Fen Fakültesi Derslik Binası Zemin Kat - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Fen Fakültesi Derslik Binası Zemin Kat - Kantin-Kafeterya Yeri (Ihlamur Kafe)

    🔶 Fen Fakültesi Laboratuvar Binası Zemin Kat - Kantin Yeri

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi F Blok 1.Kat - Kantin Yeri

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi Hersek Binası - Kafeterya-Restoran Yeri

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi Hersek Binası-Futbol Sahası Yanı - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi Bosna Binası Zemin Kat - Kafeterya Yeri

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi Bosna Binası Zemin Kat - Kahve Satış Yeri

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi Bosna Binası Zemin Kat - Kantin-Kafeterya

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi Bosna Binası Zemin Kat - Kantin-Kafeterya

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi C Blok Giriş Kat Sol Taraf - Kantin Yeri

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi F Blok Giriş Kat Arka Bahçe - Kantin Ve Kafeterya Yeri

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi Hersek Binası Zemin Kat - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Binası Zemin Kat - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Gölbaşı Kampüsü Teknopark Yanı - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Gölbaşı Kampüsü Yabancı Diller Yüksekokulu A Blok Giriş Kat - Kantin Kafeterya Yeri

    🔶 Gölbaşı Kampüsü Yabancı Diller Yüksekokulu B Blok - Kantin Yeri

    🔶 İç Bahçe - Kafeterya Yeri

    🔶 Kültür Merkezi Alakart Restoran Alanı - Çok Amaçlı Salon

    🔶 Merkez Kampus Tenis kortları Yanı - Kafeterya Yeri - (Jovia's Kafe)

    🔶 Merkez Kampüs A Kapısı Girişi - Büfe Yeri

    🔶 Merkez Kampüs Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Binası Yanı - Kafeterya-Restoran Yeri(Coffee Lab)

    🔶 Merkez Kampüs Mediko Binası Önü - Konteyner Büfe Yeri

    🔶 Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Zemin Kat - Kafeterya Yeri (Fontana Cafe)

    🔶 Sağlık Hizmetleri MYO Zemin Kat - Kantin Yeri

    🔶 Spor Bilimleri Fakültesi Zemin Kat - Kantin Yeri - (Savaş Kafeterya)

    🔶 Teknoloji Fakültesi A Blok Bahçe - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Teknoloji Fakültesi B Blok Giriş Kat - Kantin Yeri

    🔶 Teknoloji Fakültesi Taşkent Binası Zemin Kat - Kafeterya-Restoran Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi (Dekanlık Binası 1.Kat Kantin) - Kantin Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi E Blok 9.Kat - Kafeterya Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Bahçesi - Konteyner Büfe Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Bahçesi - Konteyner Simit Satış Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Bahçesi Dekanlık Binası Yanı (Kare Çarşı)

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Bahçesi Dekanlık Binası Yanı (Kare Çarşı) - Kafeterya Alanı

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Bahçesi Poliklinik Karşısı - Kafeterya-Restoran Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi D Blok Zemin Kat - Kafeterya Yeri - (Fiero Kafe)

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi D Blok Zemin Kat - Kafeterya Yeri - (Hacı İsmailoğlu)

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Zemin Kat - Kantin Ve Market Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Zemin Kat Halkbankası Karşısı - Kafeterya-Restoran Yeri (Lizbon Cafe)

    🔶 Tusaş Kazan Meslek Yüksekokulu Giriş Kat - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Yüzme Havuzu Girişi - Kantin-Kafeterya Yeri

    🔶 Zemin Kat - Kantin-Kafeterya Yeri

    Fotokopi ve Gazete

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi D Blok Zemin Kat - Market, Kantin, Fotokopi ve Gazete Satış Yeri

    🔶 Uygulamalı Bilimler Fakültesi Zemin Kat - Kantin Ve Fotokopi Çekim Yeri

    Kütüphane Hizmetleri

    Üniversitemiz Merkez Kütüphanesi, Üniversitemizin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemek amacıyla 1982 yılında kuruldu.
    ✔   Kütüphanemiz, hafta içi ve cumartesi 08:30 – 22:00 saatleri arası açık olup, sınav dönemlerinde 24 saat ve ayrıca zemin kat 7/24 Okuma Çalışma Salonu ile sürekli hizmet veren bir bilgi merkezidir.
    ✔   Gazi Üniversitesi mensubu olan herkes Kütüphanemizin doğal üyesidir.
    ✔   Üyelikler kurumsal kimlik kartıyla, Kütüphane zemin kat Ödünç Verme Bankosu’ndan aktif edilebilir.
    ✔   Kullanıcılarımız, fiziki olarak Kütüphaneden, açık raf sistemi sayesinde ödünç kitap alabilir, veri tabanlarından yararlanabilir, bilimsel amaçlı internet kullanabilir, OPAC terminaller üzerinden kütüphane kataloğunu tarayabilir ve çalışma alanlarından faydalanabilir.
    ✔   Kütüphanemizin abone olduğu ve satın aldığı kaynaklara, Üniversite bünyesindeki tüm bilgisayarlardan erişim mümkündür. Merkez Kütüphane web sayfası ile Kütüphaneye gelmeden bulunduğunuz yerden Merkez Kütüphane kataloğunu tarayabilir ve e-kaynaklardan yararlanabilirsiniz.
    ✔   Kütüphane şifresi oluşturarak Kütüphane web sayfası Kullanıcı İşlemleri alanından, ödünç aldığınız yayınların süresini internet üzerinden uzatabilir, bir başka kullanıcının ödünç aldığı yayına ayırtma koyabilir, Kütüphane girişinde bulunan Self-Check makinelerinden yararlanabilir ve kişisel işlemlerinizi takip edebilirsiniz.
    Ayrıca mensuplarımız, proxy ayarlarını yaptıkları takdirde, yerleşke dışından da elektronik kaynaklara erişim sağlayarak araştırmalarını sürdürebilir.

    Kütüphanemiz Hakkında Bilgiler

    🔶 Abone Basılı Süreli Yayın 15
    🔶 Basılı Kitap 269.333
    🔶 Basılı Tez 14.127
    🔶 Başvuru Kaynaklarından oluşan Referans ve Eğitim Birimi
    🔶 Ciltli Dergi 83.114
    🔶 Dezavantajlı Grup için Kütüphane ve Bilgisayar Hizmeti
    🔶 E-Kaynaklara Uzaktan Erişim
    🔶 E-Kütüphane Odası
    🔶 Elektronik Dergi 88.938
    🔶 Elektronik Kitap 535.058
    🔶 Elektronik Tez 7.366.488
    🔶 Gazi Üniversitesi Elektronik Tez 17.621
    🔶 Gazi Üniversitesi Özel El Yazımı Tez Koleksiyonu
    🔶 Kablosuz İnternet Sistemi
    🔶 Multimedya Birimi (Görsel-İşitsel Materyaller)
    🔶 Nadir Eserler Birimi
    🔶 Öğrenciler için grup çalışma salonları
    🔶 Öğretim Üyeleri için Kütüphanelerarası İş Birliği Hizmeti
    🔶 Öğretim Üyeleri için özel çalışma odaları
    🔶 Sanat Odası
    🔶 Shelf-Check (Otomatik Ödünç Alma Cihazları)
    🔶 Süreli Yayınlar Aktüel Salonu
    🔶 Toplam Ciltli Yayın 366.574
    🔶 Veri Tabanı 123
    🔶 1.530 Oturma Kapasitesi
    🔶 100 Tümleşik Bilgisayar Kullanım Kapasitesi
    🔶 11.000 m2 Kullanım Alanı
    🔶 132 Oturma Kapasiteli Konferans Salonu

    Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

    Kimlik & Yemek ve Toplu Taşıma Kartı

    Personel Kimlik Kartı Süreci

    Personel Daire Başkanlığımızın internet sayfası formlar bölümünde bulunan Personel Kimlik Talep Formunu düzenleyerek çalıştığınız birim üzerinden EBYS ile gönderiniz.

    Personel Yemek Kartı Süreci

    ✔  Jet Kart talebinde bulunan İdari ve Akademik Personelimiz;
    ✔  Kimlik Fotokopisi
    ✔  Atama Hareket Onayı Fotokopisi ile birlikte Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı Yemek Yürütme Tahakkuk Birimine başvurmaları gerekmektedir.

    Personel Toplu Taşıma Kartı Süreci

    Personel Toplu Taşıma kartı süreci İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığınca yürütülmektedir.

    ✔  İşe yeni başlayan personel, 0 (312) 202 23 36 telefon numarasını arayarak kurumumuz tarafından EGO Genel Müdürlüğü'ne işe başladığına dair bilgilendirme yapılıp yapılmadığını teyit etmelidir.

    ✔ Eğer bilgilendirme yapılmamışsa, kurumumuz gerekli bildirimi yaptıktan sonra personele süreçle ilgili yönlendirme yapılacaktır.

    ✔ Eğer bilgilendirme yapılmışsa, personel EGO Genel Müdürlüğü'ne şahsen giderek personel kimlik kartı ve T.C. kimlik kartı ile birlikte kurumsal kart başvurusu yapmalıdır.

    ✔ Kart teslim alındıktan sonra, kart üzerindeki bilgileri kullanarak üstte yer alan formun eksiksiz şekilde doldurulması gerekir.

    ✔ Bu bildirim yapılmadığı sürece kartlara herhangi bir ödeme yapılmayacaktır.

    Toplu Taşıma Kartı Süreci İle İlgili Bilinmesi Gerekenler


    Aylık Bakiye Miktarı

    ✔ Kurumsal ulaşım kartlarının bakiyesi her ay 1.144 TL'ye (44 tam biniş) tamamlanmaktadır. Kartınızda mevcut bir bakiye bulunması hâlinde yalnızca eksik tutar kadar yükleme yapılır.

    ✔  Kart bakiyeleri her ay düzenli olarak ayın 5'i veya 6'sı civarında yatırılmaktadır. Onay aşamalarından kaynaklı olarak zaman zaman aksaklıklar yaşanabilmektedir.

    ✔ EGO Genel Müdürlüğü tarafından bakiye tutarlarının kurumumuza iletilmesi, gerekli giriş–çıkış kontrollerinin yapılması, bütçe onay süreci ve EGO'nun ödemeleri gerçekleştirmesi genellikle ayın 5–6'sını bulmaktadır.

    ✔ Bu nedenle hesabınıza yatan tutara, bir önceki ayın son günündeki kart bakiyenizi ekleyerek toplam bakiyenizi hesaplamanız gerekmektedir. Toplam tutar bu şekilde 1.144 TL'ye tamamlanır.

    Kartın Kaybolması Durumunda Yapılması Gerekenler

    ✔  Kurumsal ulaşım kartını kaybeden personelin, Ulus'taki EGO Genel Müdürlüğü'ne bizzat başvurarak personel kimlik kartı ve T.C. kimlik kartı ile birlikte "kurumsal kart yenileme" talebinde bulunması gerekmektedir.

    ✔  Bu durumu kuruma bildirmek zorunludur.

    ✔  Yeni kart düzenlendikten sonra, kart üzerindeki bilgileri kullanarak üstte yer alan formun eksiksiz şekilde doldurulması gerekir.

    ✔  Bu işlemlerin tamamlanmasının ardından, sonraki dönem ödemeleri yeni karta yapılacaktır.

    Banka Şubeleri ve ATM Noktaları

    Banka Şubeleri

    🔶 Merkez Kampüs / C Kapısı Girişi- Banka Şubesi Yeri

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi D Blok - Banka Şubesi Yeri

    ATM Noktaları

    🔶 Diş Hekimliği Fakültesi/E Blok Zemin Kat Çocuk Polikliniği

    🔶 Eczacılık Fakültesi Önü

    🔶 Gölbaşı Kampüsü Yabancı Diller Yüksek Okulu

    🔶 Gölbaşı Kampüsü Yemekhane Önü

    🔶 Kültür Merkezi Girişi

    🔶 Merkez Kampüs A Kapısı Girişi

    🔶 Merkez Kampüs Rektörlük Girişi A Kapısı

    🔶 Merkez Kampüs/Mediko Binası

    🔶 Mimarlık Fakültesi/Giriş Kat

    🔶 Mühendislik Fakültesi C Kapısı Girişi

    🔶 Sağlık Bilimleri Fakültesi A Blok -1.Kat Yemekhane Yanı

    🔶 Taşkent Binası Zemin Kat

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Bahçesi

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi E Blok Girişi

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Poliklinik Girişi

    🔶 Tıp Fakültesi Hastanesi Poliklinik Girişi

    Laboratuvarlar


    Temel ve Mühendislik Bilimleri Merkez Laboratuvarı Uygulama ve Araştırma Merkezi (GÜTMAM) Merkez Bünyesinde Bulunan Laboratuvarlar

    Sıkça Sorulan Sorular

    Elementel Analiz Laboratuvarı
    WD-XRF
    Yoğunluk Ölçüm Cihazı
    Micromeritics
    AccuPyc II 1350
    ICP OES BET

    Görüntüleme Laboratuvarı FE-SEM NMR Laboratuvarı

    NMR

    Radyoaktivite Ölçüm ve Analiz Laboratuvarı

    GAMA Spektroskobisi
    Mineraller ve Bor Teknolojileri Laboratuvarı

         

    🔬 Gazi Üniversitesi Laboratuvar Bilgi Sistemi

    🔬 Merkezi Laboratuvar Yönetim Sistemi

           

    Harita Bilgileri:

       

    Daire Başkanlıklarımız

    Üniversitelerin İdari Birim Yapılanması 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile belirlenmiştir. Daire Başkanlıkları Genel Sekreterlik altında yapılanmıştır.

      Bilgi İşlem Daire Başkanlığı; Gazi Üniversitesi’nin bilgi işlem altyapısını kurmak, işletmek ve geliştirmek, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerine bilişim teknolojileri ile destek sağlamak, kurumsal bilgi sistemleri temin sürecini yönetmek, bilgi güvenliği ve siber güvenlik süreçlerini yürütmek ile üniversitenin ihtiyaç duyduğu her türlü bilişim hizmetini sunmakla görevlidir.

      Sunulan Bilişim Hizmetleri

      Destek Merkezi Uygulaması

      Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Destek Merkezi Birimi, iç ve dış paydaşlardan;

      🔶 Başkanlık Destek Merkezi Uygulaması üzerinden,

      🔶 Gazi Üniversitesi Rektörlük İletişim Merkezi (RİMER) üzerinden, İletilen ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın faaliyet alanına giren tüm talep, öneri ve şikayetleri karşılamak, ilgili birimlere yönlendirmek, birimler arasında koordinasyonu sağlamak, süreçlerin sonuçlanıncaya kadar takibini yapmak ve başvuru sahiplerine en kısa sürede geri bildirimde bulunmakla görevlidir.

      Kablosuz ve Kablolu Ağ Erişimi

      Kablolu Ağ Erişim

      Üniversitemizde sunulan kablolu ağ erişim hizmeti, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından sağlanmaktadır. Tüm yerleşkelerde kullanıcıların kesintisiz, güvenli ve yüksek performanslı şekilde ağa erişebilmesi için gerekli altyapı yönetimi ve işletimine yönelik çalışmalar düzenli olarak yürütülmedir. Kablolu ağ bağlantısına ilişkin arıza bildirimleri ve yeni bağlantı talepleri, Destek Merkezi Uygulaması Destek Merkezi Uygulaması ve EBYS üzerinden takip edilmekte ve ilgili teknik birimler tarafından en kısa sürede çözümlenmektedir.

      Kablosuz Ağ Erişimi

      Üniversitemizde kablosuz internet erişimi için Gazi_Personel, Gazi_Ogrenci, Gazi_Misafir ve eduroam olmak üzere dört farklı SSID üzerinden bağlantı hizmeti sunulmaktadır. Kablosuz ağlara erişim için gerekli yapılandırma adımları, Başkanlığımız web sayfasında yer alan Kullanıcı Kılavuzları bölümünde kullanıcılarımızın erişimine açık olarak yayımlanmaktadır. Ayrıca kullanıcılarımız, kablosuz ağa bağlantı sırasında sorun yaşamaları halinde Destek Merkezi Uygulaması Destek Merkezi Uygulaması üzerinden kayıt oluşturarak teknik destek talebinde bulunabilmektedir.

      Teknik Hizmetler

      Bilgi İşlem Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Teknik Hizmetler Birimi, Üniversitemiz akademik ve idari personeline bilgisayar ve çevre birimleriyle ilgili teknik destek sunmaktadır. Birim, kullanıcıların bilgi teknolojileri altyapısını etkin ve kesintisiz şekilde kullanabilmesini sağlamak amacıyla aşağıdaki hizmetleri yürütmektedir:

      🔶 Bilgisayar, yazıcı, tarayıcı ve diğer çevre birimlerinde ortaya çıkan donanım arızalarına müdahale etmek.

      🔶 Yeni temin edilen bilgisayarlara lisanslı işletim sistemi, Office uygulamaları ve diğer gerekli yazılımları kurmak.

      🔶 Eğitim ve laboratuvar ortamlarında kullanılan bilgisayar ve çevre birimlerinin kurulumlarını yapmak ve arıza durumlarında teknik destek sağlamak.

      🔶 Personelin e-posta, EBYS ve elektronik imza uygulamalarına ilişkin kurulum işlemlerini yapmak, oluşan sorunları çözmek.

      🔶 Teknik destek taleplerini Destek Merkezi Uygulaması üzerinden almak ve süreçleri çevrimiçi olarak yönetmek.

      Lisanslı Yazılımlar

      Lisanslı Yazılımlar

      Başkanlığımız, üniversitemizin stratejik hedefleri doğrultusunda, tüm akademik ve idari birimlerin mali ve idari süreçlerini etkin, verimli ve şeffaf bir şekilde yürütmekten sorumludur. Bütçe yönetimi, gelen-giden evrak işlemleri, satın alma, taşınır ve taşınmaz yönetimi, temizlik, ulaşım, güvenlik gibi pek çok alanda üniversitemizin tüm paydaşlarına sunduğumuz hizmetlerimizdir.

      Görev ve Sorumluluklar

    • Üniversitemiz birimlerinin ihtiyacı olan mal, malzeme, makine-teçhizat, taşıt ve demirbaşların mevcut ödenekler dâhilinde satın alma işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
    • Üniversitemiz birimlerinin ihtiyacı olan her türlü hizmet alımlarının mevcut ödenekler dâhilinde gerçekleştirilmesi,
    • Üniversite genelinde sivil savunma, güvenlik, temizlik, ulaştırma – taşıma, makine-teçhizat demirbaş bakım onarım hizmetlerinin gerçekleştirilmesinin koordinasyonun sağlanması,
    • Başkanlığımızın sorumluluğundaki birimlerin Taşınır Kayıt ve Kontrol işlemlerini, taşınır işleri ile her türlü ödeme ve tahsil işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
    • 696 sayılı KHK ile kadroya geçen Temizlik-Güvenlik-Şoför-Genel İşler grubunda olmak üzere toplam 616 işçimizin maaşları, ikramiyeleri, tediyeleri, tazminatları, icraları, SGK kesintileri, muhtasar beyannamesinin verilmesi vb. tüm iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi,
    • Başkanlığımız, Özel Kalem ve Genel Sekreterlik birimlerinin Bütçelerinin ve Yatırım Bütçelerinin hazırlanması, yıl içerisinde ihtiyaç doğrultusunda ek ödenek ve ödenek aktarma işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
    • Araç kiralama hizmeti alımı ve diğer hizmet alımları işlerine ait kontrol teşkilatı ve muayene kabul işlemlerinin gerçekleştirilmesi hak edişlerinin düzenlenmesi, ödeme emrine bağlanması işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
    • Üniversitemiz birimlerinin elektrik, su, doğalgaz, telefon, internet fatura ödemelerinin (avans işlemleri dâhil) gerçekleştirilmesi,
    • Üniversitemize ait taşınmazların kiralama ihalelerinin yapılması ve bunlara ilişkin elektrik, su ve ısınma tahsilatlarının takip edilmesi ve taşınmazlara ilişkin diğer işlemlerin gerçekleştirilmesi,
    • Başkanlığımızın sorumluluğundaki birimlerin personelinin yurtiçi ve yurtdışı geçici görev ve emekli yollukları işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
    • Üniversitemiz araçlarının sevk ve idaresinin yapılması,
    • Üniversitemiz araçlarının bakım – onarım, yakıt, sigorta, tescil giderleri ilişkin işlemlerin yapılması,
    • Rektörlük ve merkez birimlerin gelen-giden evrak sevkiyatının ve posta işlemlerinin gerçekleştirilmesi.
    •    

      Doğrudan Temin, İhale Bütçe Planlama ve Sürekli İşçi Maaş, Maaş Tahakkuk,Taşınmaz Yönetim, Matbaa Hizmetleri, Santral, Hurda, Taşınır Kayıt ve Kontrol, Gelen-Giden Evrak, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), Arşiv Hizmetleri Ulaştırma Hizmetleri, Güvenlik Hizmetleri, Koruma Hizmetleri, Temizlik Hizmetleri, Peyzaj Hizmetleri, Sivil Savunma birimlerimizle Üniversitemize hizmet vermekteyiz.

      İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı

      Üniversitemiz Merkez Kütüphanesi, Üniversitemizin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemek amacıyla 1982 yılında kuruldu.

    • Kütüphanemiz, hafta içi ve cumartesi 08:30 – 22:00 saatleri arası açık olup, sınav dönemlerinde 24 saat ve ayrıca zemin kat 7/24 Okuma Çalışma Salonu ile sürekli hizmet veren bir bilgi merkezidir.
    • Gazi Üniversitesi mensubu olan herkes Kütüphanemizin doğal üyesidir.
      Üyelikler kurumsal kimlik kartıyla, Kütüphane zemin kat Ödünç Verme Bankosu’ndan aktif edilebilir.
    • Kullanıcılarımız, fiziki olarak Kütüphaneden, açık raf sistemi sayesinde ödünç kitap alabilir, veri tabanlarından yararlanabilir, bilimsel amaçlı internet kullanabilir, OPAC terminaller üzerinden kütüphane kataloğunu tarayabilir ve çalışma alanlarından faydalanabilir.
    • Kütüphanemizin abone olduğu ve satın aldığı kaynaklara, Üniversite bünyesindeki tüm bilgisayarlardan erişim mümkündür. Merkez Kütüphane web sayfası ile Kütüphaneye gelmeden bulunduğunuz yerden Merkez Kütüphane kataloğunu tarayabilir ve e-kaynaklardan yararlanabilirsiniz.
    • Kütüphane şifresi oluşturarak Kütüphane web sayfası Kullanıcı İşlemleri alanından, ödünç aldığınız yayınların süresini internet üzerinden uzatabilir, bir başka kullanıcının ödünç aldığı yayına ayırtma koyabilir, Kütüphane girişinde bulunan Self-Check makinelerinden yararlanabilir ve kişisel işlemlerinizi takip edebilirsiniz.
    • Ayrıca mensuplarımız, proxy ayarlarını yaptıkları takdirde, yerleşke dışından da elektronik kaynaklara erişim sağlayarak araştırmalarını sürdürebilir.

      Kütüphanemiz Hakkında Bilgiler

      🔶 Abone Basılı Süreli Yayın 15
      🔶 Basılı Kitap 269.333
      🔶 Basılı Tez 14.127
      🔶 Başvuru Kaynaklarından oluşan Referans ve Eğitim Birimi
      🔶 Ciltli Dergi 83.114
      🔶 Dezavantajlı Grup için Kütüphane ve Bilgisayar Hizmeti
      🔶 E-Kaynaklara Uzaktan Erişim
      🔶 E-Kütüphane Odası
      🔶 Elektronik Dergi 88.938
      🔶 Elektronik Kitap 535.058
      🔶 Elektronik Tez 7.366.488
      🔶 Gazi Üniversitesi Elektronik Tez 17.621
      🔶 Gazi Üniversitesi Özel El Yazımı Tez Koleksiyonu
      🔶 Kablosuz İnternet Sistemi
      🔶 Multimedya Birimi (Görsel-İşitsel Materyaller)
      🔶 Nadir Eserler Birimi
      🔶 Öğrenciler için grup çalışma salonları
      🔶 Öğretim Üyeleri için Kütüphanelerarası İş Birliği Hizmeti
      🔶 Öğretim Üyeleri için özel çalışma odaları
      🔶 Sanat Odası
      🔶 Shelf-Check (Otomatik Ödünç Alma Cihazları)
      🔶 Süreli Yayınlar Aktüel Salonu
      🔶 Toplam Ciltli Yayın 366.574
      🔶 Veri Tabanı 123
      🔶 1.530 Oturma Kapasitesi
      🔶 100 Tümleşik Bilgisayar Kullanım Kapasitesi
      🔶 11.000 m2 Kullanım Alanı
      🔶 132 Oturma Kapasiteli Konferans Salonu

      Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

      Görev ve Sorumluluklar

    • ÖSYM tarafından yapılan ve Üniversitemiz yükseköğretim programlarını kazanan öğrencilerin kayıt kabul işlemlerinin yürütülmesi,
    • Üniversitemize yapılacak yatay geçişlere ilişkin iş/işlem ve koordinasyonunun sağlanması,
    • Akademik takvimin hazırlanması, özel/misafir öğrenci kabul işlemlerinin yapılması, çift ana ve dal yan dal işlemlerinin yürütülmesi,
    • Üniversitemiz Öğrenci Konseyi Başkanı ve Başkan Yardımcısı seçiminin gerçekleştirilmesi,
    • Üniversitemizden mezun olan öğrencilerin diplomalarının basımının yapılması,
    • Disiplin cezalarının takibinin yapılarak ilgili yerlere bilgi verilmesi,
    • Valilikler, MEB, YÖK Başkanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, mahkemeler, askerlik şubeleri, icra daireleri gibi makamlarla ilgili yazışmaların yapılması,
    • Öğrencilerden gelecek dilekçelerin değerlendirilmesi ve/veya gerekli yazışmalarının yapılması,
    • Uluslararası öğrencilere ait İkamet İzni için İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı tarafından istenilen başvuru formu ve belgelerin teslim alınması/kontrol edilmesi ve göç idaresine tesliminin yapılması,
    • Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden gerekli işlemlerin yapılması,
    • Üniversitemiz Senatosu ile Yönetim Kurulu tarafından alınan kararların gerektirdiği işlemlerin yapılması gibi konularda faaliyetlerini sürdürmekte ve öğrencilerimizin memnuniyetini esas alarak hizmet vermektedir.

      Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

      Personel Daire Başkanlığı; 21.11.1983 tarih ve 18228 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin, Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı ve Görevlerine ilişkin 7. Bölümünün 26. maddesi ile Personel Daire Başkanlığının da yer aldığı Üniversiteler İdari Teşkilatı belirlenmiş olup aynı Kanunun 29. maddesi ile de Personel Daire Başkanlığının görevleri tanımlanmıştır. Bunlar;

      Görev ve Sorumluluklar

    • Üniversitenin insan gücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmalar yapmak, personel sisteminin geliştirilmesiyle ilgili önerilerde bulunmak,
    • Üniversite personelinin atama, özlük ve emeklilik işleriyle ilgili işlemleri yapmak,
    • İdari personelin hizmet öncesi ve hizmetiçi eğitimi programlarını düzenlemek ve uygulamak,
    • Şube Müdürlüklerimiz

    • İdari Personel Özlük Şube Müdürlüğü
    • Akademik Personel Kadro ve Özlük Şube Müdürlüğü
    • Akademik Personel Atama Şube Müdürlüğü
    • Akademik Personel Görevlendirme Şube Müdürlüğü
    • İstatistik ve Bilgi Sistemleri Şube Müdürlüğü
    • Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü
    • Hizmet İçi Eğitim Şube Müdürlüğü
    • Personel Dairesi Başkanlığı

      1982 yılında 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 46. ve 47. maddeleri uyarınca kurulan Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Yükseköğretim Kurulu'nun yapacağı plan ve programlar uyarınca, öğrencilerin beden ve ruh sağlığının korunması, beslenme, çalışma, dinlenme ve boş zamanlarını değerlendirme gibi sosyal ihtiyaçlarını karşılamak ve bu amaçla bütçe imkanları nispetinde okuma salonları, yataklı sağlık merkezleri, öğrenci kantin ve yemekhaneleri açmak, toplantı, tiyatro ve sinema salonları, spor salon ve sahaları, kamp yerleri sağlamakla ve bunlardan öğrencilerin en iyi şekilde yararlanmaları için gerekli önlemleri almakla görevlidir.
          Bu amaçla; Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, hizmet verdiği kesimin bütünü için bir sağlık kuruluşu, öğrencilerin sosyal, kültürel, danışma ve rehberlik ile spor ihtiyaçlarını karşılayan bir hizmet birimidir. Aynı zamanda eğitim-öğretimin desteklenmesi amacıyla bu alanda uygulama ve araştırmalar yapılmaktadır.

      Sunulan Hizmetler

    • Spor Hizmetleri
    • Kültür Hizmetleri
    • Beslenme Hizmetleri
    • Sosyal Hizmetler
    • Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri
    •   

      Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı

      Üniversitemizin mali hizmetler ile ilgili bütçe ve muhasebe işlemleri 2006 yılı başına kadar Maliye Bakanlığına bağlı olarak hizmet veren Bütçe Dairesi Başkanlığı, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ile birlikte 31.12.2005 tarihi itibarıyla kapatılarak Üniversitemiz bünyesinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı olarak Üniversitemize bağlanmıştır. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Üniversitemizde stratejik yönetim ve planlama, bütçeleme, iç kontrol ve mali yönetim süreçlerini yürütmektedir. Başkanlığımız, Üniversitemizin mali işlem ve süreçlerinde harcama birimlerimize yönlendirici/bilgilendirici bir rol üstlenmekte, Üniversitemiz bütçe imkanlarının ihtiyaçlar doğrultusunda etkin kullanılması, yatırım kararlarının alınması ve uygulanması süreçlerinde Üniversitemiz ile ilgili kurum/kuruluşlar arasında koordinasyon sağlamaktadır.

    • Araştırma Üniversitesi misyonuna sahip olmanın da getirdiği hizmet alanı çeşitliliği içerisinde mali işlem ve süreçlerde uygulama yoğunluğu yaşanmakta olup yürütülen faaliyetlerde Üniversitemizin sahip olduğu kaynakların kullanımında etkililik ve verimlilik prensiplerine azami özen gösterilmektedir. Başkanlığımız aynı zamanda Üniversitemizin kurumsal kapasitesinin geliştirilmesi çalışmalarını iç kontrol, risk yönetimi ve stratejik planlama fonksiyonlarıyla yönlendiren ana hizmet birimlerinden biridir. Başkanlığımız ilgili mevzuat kapsamında hizmetlerini kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması amacıyla 5 alt birim tarafından yerine getirmektedir.

    • Stratejik Planlama Müdürlüğü: Müdürlük, Üniversitemizde yürütülen faaliyetlerin temel dayanağı olan 5 yıllık dönemleri kapsayan Stratejik Planların hazırlanması, uygulanması ve izlenmesi süreçlerini organize etmektedir. Bununla birlikte Müdürlük stratejik yönetim anlayışının diğer bir parçası olan İdare Faaliyet Raporlarının hazırlanarak, ilgili kurum/kuruluşlara iletilmesi ile internet sayfası aracılığıyla kamuoyuna ilan edilmesini sağlamaktadır.

    • Müdürlük Üniversitemiz yöneticilerinden oluşturulan Strateji Geliştirme Kurulunun sekretarya hizmetlerini Muhasebe ve Kesin Hesap Müdürlüğü: Müdürlük, Üniversitemiz özel bütçesi kapsamında muhasebe hizmetlerini yürütmektedir. Bu kapsamda harcama birimleri tarafından düzenlenen Ödeme Emri Belgeleri ve ekleri kontrol edilerek nihai ödeme işlemleri gerçekleştirilmektedir. Ayrıca Müdürlük bünyesinde Üniversitemiz taşınır ve taşınmaz işlemlerinin muhasebe kayıtları tutulmakta, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri gereğince ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda mali süreçler yürütülmekte, ilgili merciilere raporlanmakta ve Üniversitemizde mali iş ve işlemlere yön verilmektedir.

    • Bütçe ve Performans Programı Müdürlüğü: Müdürlük tarafından Üniversitemiz özel bütçesinin ve yatırım programlarının hazırlanması, uygulanması ve izlenmesi süreçleri yürütülmekte ve harcama birimleri ile koordinasyon sağlanmaktadır. Bu kapsamda stratejik yönetim anlayışının diğer bir uygulaması olan ve stratejik planlar ile bütçe ilişkisini kuran Performans Programları hazırlanmakta, sonuçları izlenmekte ve mevzuat gereğince raporlanmaktadır.

    • Raporlama ve İç Kontrol Müdürlüğü: Müdürlük, Üniversitemizde iç kontrol sisteminin kurulması ve geliştirilmesine katkı sağlamaktadır. Bu kapsamda Üniversitemize özgü olarak kurulan İç Kontrol Koordinasyon Grubu ile Risk İzleme ve Yönlendirme Komisyonunun ile mevzuat kapsamında oluşturulan İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulunun sekretarya hizmetleri yürütmektedir. Ayrıca Müdürlük bünyesinde harcama birimleri tarafından harcama ilişkin belgeler ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde ön mali kontrole tabi tutulmaktadır. Destek Hizmetleri Müdürlüğü: Müdürlük, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının idari ve mali işlerinin yürütülmesinden sorumludur. Bu kapsamda personelin özlük ödemeleri, birim bazında raporların hazırlanması ve taşınır işlemleri yürütülmektedir.

    • Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı

      Görev ve Sorumluluklar

      Başkanlığımız Mevcut yasa ve yönetmelikler çerçevesinde Üniversitemizin işleyişi ve gelecekte de varlığını sürdürebilmesi için bilimsel doğrularla akla uygun, araştırmacı ve teknolojik gelişmeleri takip eden çağdaş bir yapılanma hizmeti sunmak.

    • Üniversitemiz için gerekli her türlü, yapı, tesis, onarım, bakım, imalat, etüt, proje, keşif, ihale ve denetleme işlerinde hizmet vermek.

    • Üniversitemize ait yerleşke alanları içeresindeki bina ve tesislerin projelerini yapmak, ihale dosyalarını hazırlamak, yapı ve onarımla ilgili ihaleleri yürütmek, inşaatları kontrol etmek ve teslim almak, bakım ve onarım işlerini yapmak.

    • Kalorifer, kazan dairesi, doğalgaz dönüşüm, kombi tesisat döşeme, soğuk oda, jeneratör, havalandırma sistemleri ile telefon santrali, bahçe düzenleme ve peyzaj çalışmaları, asansör bakım ve onarımı, otopark yapımı ve her türlü alt yapı çalışmaları ve benzer işleri yürütmek.

    • Mevcut personel ile sorumlu olduğumuz alanlarda, hızlı servis hizmeti ile sorunlara olabildiğince çabuk çözüm bulmak.

    • Tasarruf tedbirleri göz önünde bulundurularak hizmetlerde yaşanılan gecikmeleri en aza indirmek için gerekli çalışmalar sürdürmek.

    • Üniversitemize bağlı Daire Başkanlıkları, Fakülte, Yüksekokul, Enstitü ve Araştırma Merkezleri tarafından kullanılmakta olan bina ve tesislere ait onarım ve tadilat talepleri ile ihtiyaç duydukları bina ve tesislere ait yapım talepleri Daire Başkanlığı'na ulaşır. Taleplerin özelliğine göre bvc, etüt proje, yaklaşık maliyet hazırlıkları yapılır. Bütçe imkânlarına bağlı olarak söz konusu ihtiyaçlar yürürlükteki Kamu İhale Kanunu ve bununla ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak karşılanır.

    • Yapı İşleri Daire Başkanlığı